Ziua regelui

Ca multi romani, m-am uitat si eu aseara la evenimentele organizate cu ocazia zilei regelui. Discursul lui din parlament, desi nu spontan, desi elaborat (poate de altcineva) si citit, a transmis ALTCEVA. A fost un discurs intr-un limbaj atat de firesc, incat mi se parea ca nu e un discurs de rege, ci o cuvantare la o intalnire intre prieteni. Cu toate astea, desi nu folosea cuvinte pompoase, transmitea idei mari. Idei marete, de fapt. Poate prea marete pentru un popor care tinde sa devina mic.
Am simtit atunci o nevoie aproape dureroasa sa "se repare" tara. Tara asta s-a stricat odata cu plecarea regelui. Nu sunt o monarhista, nu stiu cum era pe vremea lui, nu stiu daca s-ar schimba ceva in nivelul nostru de trai, dar stiu ca am vedea cu siguranta mult mai multa civilizatie, mult mai multa eleganta, noblete, frumos ...
Oamenii aceia care venisera la Opera sa asiste la gala erau atat de eleganti, de demni, de curati, de frumosi! Am vrut ca Romania sa fie condusa de ASTFEL de oameni. De ce? Ca sa mai avem o sansa.

2 comentarii:

Mihaela spunea...

Exact asta spun si eu. Daca am fi avut o clasa de nobili, oameni eleganti, curati, educati, civilizati, care sa apara in public cu discretie , dar sa fie vazuti , am avea cu totii modele demne de urmat, cu care ne-am dori sa semanam.Asa, conducatorii nostri sunt multi dintre ei mitocani, apar in ziare prinsi cu mata-n sac (nu matele tale, stai linistita),unii au recurs la forta bâtei si la minciuna, cu cine sa se asemene poporul ? Asa conducatori, asa popor.

cristina spunea...

pai da, tu m-ai inspirat, cu postarea ta si am simtit nevoia sa spun si eu lucrurile pe care le-am spus. completarea ta e perfecta. cred ca o sa o pun in postare.