Nu mai pot cu reclamele astea! Alooooo, tevereu”!!!!

Pe TVR1, 2, 3 ... infinit apare destul de des o "reclamă". Se referă la formatul imaginii și dă sfaturi pre(ten)țioase despre cum să reglezi din modul squeeze în modul wide apăsând un buton al telecomenzii.
Oameni buni, eu sunt destul de atehnică, în ciuda unui anume background. De ceva vreme am început și să mă ramolesc, recunosc. Dacă m-aș forța oleacă, aș reproduce integral textul acestui anunț, dar nu cred că merită. Cei care vă mai uitați pe TVR sigur îl știți, conține cuvinte spectaculoase:
anamorfic, wide, squeeze, size, format ...
Acum, problema mea e următoarea: înțeleg la ce se referă, DAR NU INTELEG CE TREBUIE SA FAC!!!!
UNDE NAIBA E BUTONUL ALA WIDE AL TELECOMENZII?????
Si dacă eu nu înțeleg, care trebuie să știți - nu sunt nici cea mai proastă ființă din univers, nici 100% atehnică - atunci pentru cine e făcută reclama aia??? Si mai ales DE CE??? Cele mai multe televizoare fac reglarea asta automat. Cele care nu o fac au un buton pe care îl descoperi cu mare greutate, dar neinscripționat. Pe butoanele telecomenzilor mele nu scrie niciodată un cuvânt întreg, cel mult niște cifre sau semne grafice pe care nu le înțeleg deloc.
Costă ceva bani, cred eu. De ce sunt irosiți??? Nu puteau să facă un text mai puțin complicat, cu exemple în imagini, din care să priceapă toată lumea pe ce trebuie să apese ca să nu-i mai vadă țuguiați pe ăia de se dau în format 16:9???

Mi-a fost greu să găsesc ceva despre acest subiect pe net. Se pare că s-a mai ofuscat cineva (pe acest cuvant e un link, dar nu stiu cum sa-l fac sa se evidentieze) cu mult înaintea mea. Intrați și acolo și vedeți în întregime textul incriminat.

Așa, și?

6 comentarii:

simf spunea...

eu am un buton cu o patratica pe el, de-acolo aleg 16/9, 14/9, cinema, subtitrare si ce-o mai avea. tvrurile si pro-ul ce-s 16/9, history et comp is 14/9 si pe ele cam stau. sa fie asta solutia?:)
eu am o problema cu radio romania actualitati, cu reclama la bilomag forte, am ajusn sa am alergie si la stiri! ok, aduce bani, dar pierde un ascultator (nu si banii lui).

cristina spunea...

simona, am si eu la una din telecomenzi un buton din asta, dar n-am stiut ca-i zice wide.
bilomag? nu-i zice cabilomag? eu asa credeam. reclama se da si pe alte posturi, stai linistita.
la reclamele de la tv am descoperit ca pot sa ma uit fara sa le vad :))
la astea de la radio inca n-am reusit sa le ascult fara sa le aud :)

martamag spunea...

Salut Cristina. Blogul acesta nu l-am prea citit. Încerc să recuperez.

cristina spunea...

Marta, nu-i bai, citesti numai daca-ti face placere.

coco spunea...

unele imi plac, cele mai multe nu!!!

cristina spunea...

coco, unele ce, reclame?