Dependenţa

Aseară, pe la 19:00, am fost lăsaţi în beznă. Buf! Câteva blocuri am rămas fără curent. Câteva, pe dreapta, aveau curent, dar nu aveau televiziune, că rămăsese şi RDS fără electricitate.
Am stat eu ce am stat, aşteptând să se remedieze defecţiunea, dar după câteva zeci de minute nu se întâmplase nimic.
Pe la 8, mi-am pus serios întrebarea ce să fac în continuare. Să mă culc de la ora aia? Cam devreme. La lumina lumânării mi se părea romantic, calm şi liniştit totul, dar m-am întrebat (că n-aveam ce altceva să fac) ce am face dacă dintr-o dată s-ar decide la nivel mondial, sau măcar naţional, să ni se întrerupă furnizarea de utilităţi. Mulţi cred că am muri, dacă nu de foame, boli (generate de lipsa de igienă) sau depresii, atunci de mâna altora, care ar încerca să supravieţuiască aplicând legea junglei.
Am ajuns, în încercarea de a ne face viaţa mai uşoară, total dependenţi de nişte lucruri aparent banale : electricitate, apă, gaze. Fără astea, am fi morţi. Ce rost mai au războaiele în cazul ăsta, când dintr-un simplu buton poţi să instaurezi haosul peste o întreagă naţiune?

Niciun comentariu: