Raceala din sezonul asta

După ce m-am ținut tare când toată lumea din jur își sufla nasul și stranuta, de Revelion am luat-o pe ea, pe răceală. Nu e gripă, căci  nu fac febră, dar e mare mâncătoare de energie.
Sunt moale ca fularul. Inițial mă tot plângeam de uscăciunea aerului din jur, căci higrometrul meu a sucombat la secțiunea umiditate, aerisirile zilnice nu-l resuscitau cu nimic, la cate un duș ce-și mai revenea in simțiri pe la un 22%, dar nu rezista mult. Am burdușit caloriferele cu umidificatoare, dar degeaba. Nasul meu s-a simțit groaznic în ultimele luni, ajunsesem să-mi dau cu spray cu ser fiziologic în nas ca să pot respira cât de cât.
Apoi a venit răceala. Nasul meu a dat-o dintr-o extremă în alta. Problema cea mare însă nu e el, ci sinusurile, care dor, măi nene! Dor! Si odată cu ele dor și oasele! Ba de la mâini, ba de la coloană, ba de la bazin, ba de la picioare. Cred că așa ar trebui să te simți abia pe la 85, 90 de ani, nu acum :(
Cu ce o tratez? Cu ibuprofen, aspirină și vitamina C, cu spray nazal, cu spray de gât (naturiste), cu miere cu scorțișoară pe stomacul gol, cu ceaiuri hapciu, cu uleiul esențial Thieves, cu ulei esențial de arbore de ceai, cu băi fierbinți cu sare la picioare, cu vitamina D. A început miercuri. Azi e marți. Ce-am observat:
- ar fi trecut mai repede și mai ușor dacă aș fi stat în repaos la pat până la vindecare;
- uleiurile esențiale nu vindecă, dar ameliorează simptomele destul de mult;
- cel mai rapid efect îl are baia la picioare cu apă fierbinte cu sare;
- dacă nu se acționează cu stăruință, cu medicament bun de dat în gât, cu medicament bun de dat în nas, ceea ce se acumulează în zona ORL se lasă în piept și începe tusea. Eu am masat gâtul seară de seară cu Thieves, mi-am pus ulei de tea tree pe pernă, am dat cu spray în gât și tot mă mai încearcă un puseu de tuse o dată pe zi.
Așadar, mare grijă, să tratați imediat cum apare viroza asta și stați acasă, pe cât posibil, dacă v-ați îmbolnăvit. Trece mai repede și mai sigur.
Voi ați luat-o? Cu ce v-ați tratat sau cu ce vă imunizați, dacă n-ați fost afectați până acum? 

2 comentarii:

ba_laura spunea...

eu fac ping-pong cu balaurulconsort pe-un pui de viroza. cu dureri de gat si frisoane discrete. mai o gargara cu apa cu sare, mai o baie fierbinte la picioare, o bombo cu mentol, sau niscai propolis...ii dai flit dupa doo zile, partenerul o ia din zbor, o dragaleste cu o gargara cu sare ...
si tot asa. de prin decembrie.

cristina spunea...

Da, nici eu nu m-am imunizat impotriva ei, am luat-o din nou de la al meu, care a venit cu ea acasa. N-am mai vazut asemenea viroza.